INVITAȚIE DE PARTICIPARE „ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ - 2024”

REGULAMENT DE PARTICIPARE „ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ 2024”
Ediție aniversară la 30 de ani

Asociația Filiala de Artă Plastică Religioasă și Restaurare a UAP din România se reuneşte pentru celebrarea a 30 de ani de la înființare și vă invită cu emoție și bucurie să participați la evenimentul expozițional „ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ – ANIVERSARĂ 30 ANI” ce se va desfășura la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” din București, partener tradițional și co-organizator.

Expoziția se adresează în principal membrilor titulari şi stagiari ai filialei noastre, membrilor filialelor din Bucureşti şi teritoriale ale Uniunii Artiştilor Plastici din România, dar și absolvenților, studenților şi masteranzilor facultăților de arte plastice.

În cadrul Anualei se va decerna pentru prima dată premiul „In memoriam Mihai Dumitru” ce va fi acordat unei lucrări cu tematică religioasă/icoană realizată de un tânăr absolvent/student/masterand al unei facultăți de arte plastice și va avea o valoare simbolică.
Premiul va fi acordat anual în cadrul vernisajului expoziției „Anuala de Artă Religioasă”.

 

DATA ŞI LOCUL DESFĂŞURĂRII
Vernisajul expoziției va avea loc în Duminica Floriilor, 28 aprilie 2024, ora 14.00, la Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti", Şos. Kiseleff nr. 30.

CONDIŢII DE PARTICIPARE
Fiecare artist plastic poate propune spre selecție în vederea participării maxim 2 lucrări (prin lucrare înţelegând şi ansamblu) cu tematică religioasă, realizate în tehnici tradiționale sau moderne: icoană, pictură, grafică, sculptură, artă decorativă, panou restaurare.

Lucrările înscrise trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
• să fie realizate în intervalul 2022-2024;
• să nu fi fost expuse la alte evenimente ale filialei noastre;
• să respecte dimensiunile propuse de organizator;

DIMENSIUNILE LUCRĂRILOR:
• pentru pictură dimensiunea minimă 50x50 cm, maxim 100x100 cm;
• pentru grafică (incluzând și rama cu passepartout) dimensiunea minimă 40x40 cm, maximă 100x100 cm;
• pentru icoană dimensiunea minimă A4, maximă 100x100 cm;
• pentru sculptură și arte decorative dimensiunea minimă 50 cm, maximă 2,5 m;
• pentru panouri restaurare 100 x70 cm.

Lucrarea trebuie să fie dotată cu sistem de prindere, să aibă menționate pe verso următoarele elemente de identificare: numele autorului, titlul lucrării, tehnica realizării, dimensiunile, filiala din care face parte, numărul de telefon.

TAXA DE PARTICIPARE
Artiștii selectați vor plăti o contribuție de 150 lei pentru realizarea acestui proiect și pentru tipărirea catalogului expoziției.
Plata taxei se face DOAR în cazul în care lucrarea a fost selectată!
Artiștii din București vor depune contribuția o data cu predarea lucrării/lucrărilor la Muzeul Național al Satului.
Artiștii care trimit lucrarile prin curier vor pune contribuția in coletul cu lucrări.

PERIOADA DE ÎNSCRIERE
Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 8 aprilie 2024.
Completați câmpurile formularului cu atenție. 
Imaginea lucrării cu care doriți să participați trebuie să fie format .jpg, 300dpi, max 5mb. Vă rugăm să introduceți imaginea așa cum va apărea în catalog! (nu panorame din expoziții, imagini strâmbe, etc).
Pentru sculptură imaginea trebuie să fie pe fond alb.
Vă așteptăm cu drag să vă înscrieți în perioada până în data de 8 aprilie 2024, completând FORMULARUL DE ÎNSCRIERE.

SELECTAREA LUCRĂRILOR
Lista lucrărilor selectate va fi comunicată pe site-ul AFAPRR, e-mailul participanților și pe facebook până la data 15 aprilie 2024.

PREDAREA LUCRĂRILOR
Lucrările vor fi primite în zilele de luni, 22 și marti, 23 aprilie 2024, între orele 13-17, la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Şos. Kiseleff nr. 30.

Artiștii care trimit lucrările prin curier:
• coletele vor fi trimise prin curier rapid la adresa: Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Şos. Kiseleff nr. 30, București - tel:0723-500-359, 0752-838-153.
• coletele trebuie expediate în așa fel încât sa ajungă la destinatar în intervalul 22 si 23 aprilie 2024!Solicităm ambalarea lucrărilor astfel încât să fie bine protejate atât la trimitere cât şi la returnare.
Pentru siguranța returnării lucrărilor, insistăm ca pe colet să vă scrieți adresa completă, inclusiv propriul număr de telefon.
În interiorul coletelor, ce conţin lucrări ale mai multor artiști, solicităm lista cu autorii și contribuția de participare.
Lucrările transmise prin servicii de curierat vor avea notat pe colet „PENTRU ANUALA DE ARTĂ RELIGIOASĂ - 2024”.

VERNISAJ
Duminica Floriilor, 28 aprilie 2024, ora 14.00.

ALTE PRECIZĂRI
* Participarea la expoziție a artistului plastic selectat prezumă acordul acestuia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (Regulamentul 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestora);
* Organizatorii au dreptul de a folosi imagini după lucrările expuse, fără plata către autor, cu scopul promovării expoziţiei, în materialele publicitare ale expoziţiei în scop de informare, marketing şi educaţional, inclusiv în catalogul tipărit.
* Participanţii vor accepta panotarea lucrărilor în expoziţie așa cum a fost hotărâtă de către echipa curatorială şi vor respecta regulamentul.
* Participanții care se înscriu cu icoană pe sticlă, vitraliu, ceramică își asumă orice incident care poate degrada lucrarea cum ar fi: cedarea simezei, a sistemului de prindere, etc. Nu se pot cere despăgubiri.
* Fiecare expozant care a achitat contribuția de participare va primi la finalul expoziției: chitanță, diplomă de participare și un exemplar al catalogului expoziției.
* Expoziția va fi mediatizată pe Facebook, pe site-urile media cu care Filiala are parteneriate și pe site-urile A.F.A.P.R.R. și U.A.P. din România. Participanţii vor găsi pe facebook imagini din expoziţie, de la vernisaj, afişul expoziției.
* Lucrările predate personal se vor ridica personal de la muzeu la o dată care se va anunța ulterior.
* Pentru cei care trimit lucrări prin servicii de curierat costul transportului lucrărilor (tur și retur) va fi suportat de către fiecare participant. Organizatorii nu-şi asumă responsabilitatea pentru deteriorarea sau pierderea lucrărilor trimise prin servicii de curierat. Artiștii își pot asigura lucrările în mod individual.
* Pe întreaga durată a expoziţiei, participanţii nu îşi pot retrage lucrările.
* Participanții au obligația mai întâi de a citi prezentul regulament și apoi să înregistreze lucrările.

CURATORI:
Irina Sava, Cristian OLTEANU, Florian MIHĂILESCU

CO-ORGANIZATOR
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” București.

Relații și detalii suplimentare la tel.: 0723.500.359, 0752.838.153

FORMULAR DE ÎNSCRIERE